Marikenloop, Stichting Zevenheuvelenloop

Bedrijf/ Organisatie
Marikenloop, Stichting Zevenheuvelenloop

Opdrachtgever
Tom Weijers

Datum/periode
16 mei 2010

Opdracht en mijn rol en verantwoordelijkheden daarbinnen:
Ik had de opdracht informatie te verstrekken aan de hardloopsters. Verder moest ik bij de start staan en de vrouwen hun goede startvak wijzen en helpen waar nodig was.

Verloop opdracht:
De dag is goed verlopen. Wanneer vrouwen uitleg nodig hadden over de starttijden heb ik ze daar uitleg over gegeven. Verder kon ik goed zien of de vrouwen in de juiste vakken stonden doordat ik continue aan het opletten was.


Competentie: Omgevingsbewustzijn (Niveau 1)

Situatie:
Ik was de krant aan het lezen (Gelderlander) toen ik een advertentie zag staan over de Marikenloop Nijmegen.

Taken:
Er werd van mij verwacht dat ik me bezig zou houden met de activiteiten die zich op het gebied van vrijetijd afpselen en dat ik hierop in zou haken. Hiernaast zou ik nog kranten moeten lezen, nieuwssites moeten bekijken en actualiteitsprogramma’s bijhouden.

Acties:
Na het lezen van de advertentie ben ik op het internet gaan zoeken naar meer informatie. Zo kon ik kijken wat er te doen was en er vervolgens op inhaken. Via de site van de Marikenloop ben ik te weten gekomen welke activiteiten ik die dag kon gaan verrichten. Via een andere site kwam ik aan het mailadres van een man die betrokken was bij de organisatie van de Marikenloop. Ik heb ook nog mailcontact met hem gezocht voor eventuele werkzaamheden die ik zou kunnen verrichten.

Resultaat:
Door veel lezen en zoeken op het internet ben ik veel te weten gekomen. Hierdoor heb ik tevens op de dag van de Marikenloop mogen helpen.

Terugkoppeling:
In een vergelijkbare situatie zou ik weer veel lezen en research doen op het internet, zodat ik goed op de hoogte blijf. De ontwikkelingen die er om mij heen plaats vinden kan ik zo benutten voor mijn schoolprojecten.Doordat ik het nieuws goed bijhoud zie ik vaak nuttige informatie voorbij komen. Door hier dan op te reageren kan ik evaring op doen in het werkveld bij evenementen!